CO JEM W CIĄGU DNIA ? FOODBOOK #4

Witajcie kochani ! 🙂

Macie ochotę na kolejnego foodbooka ? 

Przygotowałam dla Was mój przykładowy, dzienny, zdrowy jadłospis. Mam nadzieję, że te proste, smaczne i szybkie przepisy przypadną Wam do gustu ! 🙂

Śniadanie, to dla mnie najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Musi być sycące, smaczne i  przede wszystkim zdrowe.

ŚNIADANIE- MALINOWE SMOOTHIE BOWL, ok. 410 kcal

SKŁADNIKI:

Banan- 120 g (sztuka)

Maliny, mrożone- 100 g

Mleko kokosowe- 200 g

Mus kokosowy – 10 g

Orkisz ekspandowany – 30 g

Borówki, Maliny – 75 g

PRZYGOTOWANIE:

Zmiksuj banana, mrożone maliny, mleko kokosowe i mus kokosowy. Wlej do miseczki. Udekoruj malinami i borówkami i posyp ekspandowanym orkiszem.

II ŚNIADANIE- SEREK ZIARNISTY Z POMIDORAMI, ok. 297 kcal

SKŁADNIKI:

Serek twarogowy ziarnisty- 200 g

Średni pomidor albo pomidorki koktajlowe- 150 g

2 łyżki szczypiorku

Łyżka ziaren słonecznika- 10 g

PRZYGOTOWANIE:

Wymieszaj serek ziarnisty z ziarnami słonecznika i wkrój cząstki pomidora. Posyp szczypiorkiem.

OBIAD- DORSZ GOTOWANY NA PARZE Z KASZĄ BULGUR I SZPARAGAMI, ok. 380 kcal

SKŁADNIKI:

Filet dorsza- 120 g

6 szparagów- 180 g

3 łyżki soku z cytryny

Szczypta mielonego pieprzu

Mały ząbek czosnku

5 łyżek kaszy bulgur 50 g

PRZYGOTOWANIE:

Rybę natrzyj sokiem z cytryny i pieprzem, ugotuj na parze. Szparagi ugotuj, aż będą miękkie. Podaj danie z ugotowaną kaszą bulgur.

PODWIECZOREK- KOKTAJL BANAN & KIWI, ok.185 kcal

SKŁADNIKI:

Małe kiwi 80 g

Banan 120 g (sztuka)

Duża garść szpinaku 40 g

Łyżka siemienia lnianego 10 g

3 łyżki soku z cytryny 21 g

PRZYGOTOWANIE:

Zmiksuj wszystkie składniki.

KOLACJA- KANAPKI Z GUACAMOLE I JAJKIEM, OK. 400 kcal

SKŁADNIKI:

Awokado- 70 g (0,5 sztuki)

Jaja kurze- 112g (2 sztuki)

Sok z cytryny – Łyżka

Sól, pieprz- szczypta

Pomidor- 100g (mała sztuka)

Chleb żytni- 60 g (2 kromki)

PRZYGOTOWANIE:

Awokado rozgnieć widelcem, dodaj sok z cytryny, sól, pieprz i wkrój pomidora. Ugotuj 2 jajka na twardo. Posmaruj chleb pastą z awokado i połóż ugotowane jajko. Jeśli tak jak ja uwielbiasz pietruszkę- posyp kanapki pietruszką ;).

***

Jestem ciekawa jak wygląda Wasz codzienny jadłospis? Dla mnie bardzo istotnie jest co jem, dlatego planuję jadłospis na każdy dzień (z wyjątkiem weekendów). Staram się celebrować posiłki, przygotowuję je z dbałością, czasami jest trudno z regularnością- zwłaszcza, gdy jestem na dyżurze … :).

A Wy kochani, planujecie jadłospis na każdy dzień ? Znajdujecie czas na regularne posiłki ? 🙂 Macie czas, by przygotować sobie 5 posiłków dziennie, czy raczej jecie coś w biegu lub na mieście ? 🙂

Ten post ma jeden komentarz

  1. Świetny jadłospis Aniu 😘

Dodaj komentarz

Close Menu